miercuri, 20 februarie 2013

Tu ce alegi sa devii, antreprenor sau angajat?



Astazi iti propun un articol care a plecat de la o preocupare  pe care o am de ceva vreme.De cateva luni cochetez cu ideea de a experimenta statutul de antreprenor si in acest sens m-am intalnit recent cu diverse persoane tinere sau aflate la varsta a doua,care au o afacere in derulare sau abia s-au lansat intr-un business personal.

Ideea  de a fi antreprenor si a lucra pentru tine este una foarte atractiva. La nivel teoretic fiecare dintre noi poate deveni un antreprenor cu conditia sa ai o idee buna de afacere si sa gasesti o oportunitate pe o piata aflata in plina dezvoltare,cel putin asa mi-au spus toate persoanele care au avut curajul sa infiinteze o companie si au decis sa mearga pe acest drum.

I-am intrebat pe toti acesti oameni care au afaceri in productie, comert ori servicii, cind e timpul potrivit sa incepi o afacere?Mi-au raspuns la unison ca oricand, si ca nu exista un moment optim sau un context de piata favorabila unui nou business. Mi-au recomandat ca daca am o idée buna, cred in ea cu tarie, am identificat o oportunitate si pot raspunde unei nevoi reale pe care o are piata, atunci ACUM e momentul potrivit sa incep.

Pana acum am avut doar experienta de angajat care  se aseamana cu o balanta. In ea am cantarit  cunostintele de business si management , relatiile si know-how-ul industriei in care lucrez, obisnuinta si siguranta oferite de organizatia in care sunt angajata. Am dobandit in toti anii in care am lucrat, o multime de obiceiuri si deprinderi  si sper ca acestea sa nu fie pentru mine o piedica in viitor.

Apoi ma gandesc ca si programul de lucru se modifica  cind devii proprietarul unei afaceri, pentru ca va fi nevoie, cel putin pentru o perioada,  de mai mult efort decat intr-un job clasic.Mai cred ca nivelul de confort si beneficiile cu care eram obisnuita vor fi inlocuite cu noi provocari carora va trebui sa le fac fata.

Ca sa aflu si mai multe informatii despre antreprenoriat, m-am inscris la un curs unde am cunoscut oameni ca si mine, dornici sa treaca de la statutul de angajat la cel de intreprinzator. Multa energie creatoare , entuziasm, motivatie, planuri de afaceri,dorinta de a afla cum se fac primii pasi intr-o activitate antreprenoriala si care sunt provocarile ce ma asteapta ,sunt doar cateva dintre elementele cu care urmeaza sa ma familiarizez dar si sa  le experimentez.

Pe de alta parte ma motiveaza sa incerc ceva nou, am raspunsurile clare la intrebarea de ce vreau sa fac acest lucru si nu in ultimul rand mi-am stabilit o serie de scopuri precise si modalitati de actiune prin care sa ating ceea ce mi-am propus. Ma astept sa intampin situatii cu care nu m-am mai confruntat, sa iau decizii importante si daca ceva nu va merge sa fiu pregatita sa schimb abordarea.

Uitandu-ma in jurul meu la antreprenorii de succes pe care-i cunosc, am observat absolut de fiecare data un fenomen similar. Au trecut printr-o perioada de incercari serioase, care deseori a durat cativa ani, inainte sa aiba succes in business.

Nu in ultimul rand, consider ca este vital sa fii capabil sa inveti din propriile greseli.Fiecare afacere de succes este unica in felul ei si pentru a descoperi formula care functioneaza pentru mine atunci voi incerca abordari diferite, ca sa pot obtine rezultatele pe care mi le doresc.

Asta inseamna ca trebuie sa fiu foarte atenta la rezultate, obiectiva in analiza lor şi dispusa sa accept  cand actiunile mele   nu vor produce  rezultatele dorite, pentru a face schimbari.

Cred ca multi oameni ca  mine si ca tine pot fi antreprenori impliniti  si de succes.Si mai cred ca trecerea de la angajat la antreprenor merita experimentata.

Tu esti de aceeasi parere?
Vrei sa ma sustii in acest demers?
La ce sa ma astept?

Lasa-mi mai jos un comentariu  cu raspunsurile tale sau impartaseste-mi parerea ta,  fie ca  esti angajat sau antreprenor. Cu siguranta ma va ajuta foarte mult.

Iti multumesc,
Pe curand!


5 comentarii:

Apreciez intentia de a face pasul inspre antreprenoriat si cred ca merita asa o experienta,dupa cum sugerai si tu in articol.Dar vin si adresez o intrebare : ai luat in calcul toate dezavantajele pe care le vei avea in primul an de activitate? Ce vei face concret in cazul unui esec?

Buna ziua

Am intrebat toate persoanele de care spuneam in articol despre avantajele si dezavantajele activitatii antreprenoriale. M-am documentat destul de amanuntit, as spune eu. Sunt de acord ca pentru a obtine rezultate si succes este nevoie de munca multa, efort sustinut si riscuri asumate.Iar referitor la intrebarea dumneavoastra, cel putin in acest moment, va pot raspunde ca voi invata si voi gasi alternative de a merge mai departe. Va multumesc!

Flori iti doresc din suflet succes! Ai toate resursele pentru a reusi. Daca vei avea nevoie de resurse suplimentare tu poti sa ti le creezi. Eu unul am analizat foarte mult pana acum si frica de esec m-a retinut, inca la statutul de angajat. Da Flori cred ca multi oameni pot fi antreprenori impliniti si de succes! Cu siguranta trecerea de la angajat la antreprenor merita experimentata! Doua recomandari daca imi permiti:
- fa parteneriate;
- sa ai intotdeuna si planul B;

Bravo Flori!!

Multumesc, Vasi pentru suport cat si pentru recomandari.
Te voi tine la curent cu evolutia mea si te astept sa ma citesti!

Când solicitam un împrumut pentru a-mi cumpăra clădirea ca proprietar de mică afacere într-o situație dificilă, băncile convenționale au spus că nu mă pot ajuta. Firma de împrumuturi de la domnul Lee s-a așezat cu mine, a auzit situația mea și a decis că merit să risc. Aici suntem 5 ani mai târziu și tocmai mi-am reînnoit împrumutul pentru încă 7 ani. Nu aș fi putut cumpăra clădirea mea fără ajutorul împrumutului de la dl lee și voi fi dator pentru totdeauna cu ei pentru că mi-au dat o șansă când nimeni altcineva nu ar face-o. "Iată dl lee
adresa de e-mail de contact: 247officedept@gmail.com De asemenea, pe WhatsApp: + 1-989-394-3740 Așa că voi sfătui pe oricine care caută un împrumut să-l contacteze pe dl Lee pentru asistență cu finanțarea împrumuturilor.

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More