joi, 21 martie 2013

150 de minute petrecute impreuna cu Marius Ghenea

Asa cum iti marturiseam in articolul precedent, in ultimul timp a crescut exponential interesul meu pentru domeniul antreprenoriatului si despre oamenii care au obtinut succesul, dezvoltand diverse afaceri. Am inceput sa caut informatii si sa ma documentez despre ceea ce inseamna sa fii antreprenor in Romania si mai ales, ce fac diferit  toti acesti oameni,  care au decis sa construiasca o afacere de la zero.Am cautat sa ma informez despre ceea ce inseamna sa deschizi o afacere indiferent de situatia economica , cum se alege nisa potrivita momentului in care decizi sa deschizi afacerea, care sunt pasii unui plan de afaceri competitiv, simplu si de succes, cum il implementezi si cum dezvolti la propriu o afacere.


Timp de mai bine de o luna de zile am cautat sa citesc zilnic materiale relevante despre afacerile de succes de la noi din tara dar si despre experientele unor intreprinzatori si sefi de companii private  care au avut curajul, inspiratia si motivatia sa se lanseze in jungla afacerilor in ultimii 23 de ani.

Romania se afla pe locul al doilea in Europa in ceea ce priveste intentiile oamenilor de a infiinta o afacere,conform Global Entrepreneurship Monitor,pe primul loc aflandu-se Letonia. Iar profilul antreprenorului roman este :barbat cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani ce are studii superioare.

Cele mai multe afaceri start-up-uri sunt inregistrate in comert-28,4%, servicii-23,9% si agricultura 15,6%.

Si dintre toate materialele pe care le-am parcurs pana acum am gasit doua extrem de valoroase  pe care le recomand: “Ghid practic pentru Antreprenori” Colectia Business, editat de Universul Juridic si “ “Antreprenoriat”, carte scrisa de Marius Ghenea.

Desigur ca mai sunt si altele, insa eu am considerat ca acestea pot fi material de referinta.

Am observat ca diferenta dintre ei si restul oamenilor ca mine si ca tine, este una singura si se bazeaza pe trei elemente : un obiectiv indraznet, mult curaj si risc asumat.
Idei de afaceri avem cu totii, nu-i asa?Generam la minut o multime de idei care s-ar putea transforma usor  in afaceri, insa majoritatii oamenilor ne lipseste ambitia si increderea ca vom avea succes si amanam mereu primul pas.Ideile singure nu valoreaza prea mult daca nu sunt puse in practica. Am constat-o si eu pe propria piele.

Concluzia la care am ajuns este ca orice antreprenor, indiferent de varsta, pregatire, experienta  si talent valorifica ideile si creeaza oportunitati de a le implementa. Le tranforma practic in masini de facut bani.

Desigur ca pana la a avea succes intr-o afacere  trebuie parcurse etape importante pline de provocari care nu sunt usor de parcurs. Ambitia , perseverenta si credinta sunt  caracteristici importante care nu lipsesc din structura unei persoane care isi doreste sa obtina succesul.

O astfel de persoana am intalnit marti si am fost placut impresionata. Am avut privilegiul si oportunitatea sa particip cu niste prieteni dragi, Cosmin, Dana, Anca si Livia, la o conferinta  iar unul dintre invitatii de prestigiu de acolo a fost Marius Ghenea.Daca nu stii cine este, iti spun ca Marius Ghenea este unul dintre protagonistii de la emisiunea  “Arena Leilor”, un antreprenor  de succes,un model de urmat pentru oricine  si un mentor pentru incepatorii sau experimentati in ale antreprenoriatului.

L-am ascultat cu mare atentie timp de 2 ore si jumatate  si mi-am dat seama ca a fost cel mai valoros timp petrecut in ultima perioada,in care un om de exceptie a stiut cum sa capteze atentia si sa ofere informatii de calitate intreprinzatorilor aspiranti din sala cat si liderilor de afaceri prezenti la eveniment.

Ce am vazut eu la Marius?

O persoana  placuta care emana modestie si asta mi-a placut.Atitudine relaxata si entuziasm ponderat. Concentrat sa ne spuna noua participantilor lucruri utile pentru obtinerea rezultatelor pe care ni le dorim.Am inteles din prezentarea lui ca satisfactia profunda nu vine din obtinerea unui rezultat anume, ci din experienta drumului parcurs: oamenii, ideile, solutiile, relatiile ce formeaza fiecare etapa. Si ca succesul la nivel personal, fara un impact asupra celorlati e restrictiv si temporar.Si-a aratat intreaga disponibilitate de a oferi suport si recomandari tuturor celor interesati sa inceapa o afacere.

Ce am invatat  de la Marius?

Ca nu exista cel mai bun moment ca sa incepi o afacere. Momentul este AICI si ACUM.

Inainte de a te lansa in aventura antreprenoriala, cel mai important lucru e MOTIVATIA. Te va spriji spre victorie dar si in momentele de cumpana.Te va face, impinge sau trage sa parcurgi pas cu pas  sau an de an calatoria nebatatorita de tine a propriul drum spre profit si spre statutul mult dorit de propriul tau sef.

Ca o idée de afacere nu valoreaza nimic daca nu o pui in practica.Unii isi deschid o afacere pentru a castiga mai mult iar altii pentru a munci mai putin.

Ca afacerea ta ar trebui sa se sprijine pe experienta, interesul si aptitudinile tale.Inainte de a investi in propria afacere trebuie sa te asiguri ca domeniul este potrivit pentru tine.

Ca antreprenor ai privilegiul de a-ti alege programul de lucru si de a-ti seta nivelul de castig.De cele mai multe ori, succesul este insotit de multe ore de munca si de sacrificii. Dezavantajul cel mai mare este ca la inceput munca ta iti fa afecta timpul petrecut cu prietenii si familia.

Ca dezvoltarea afacerii tale depinde direct de nivelul de dezvoltare personala.Cu cat iti dezvolti mai multe competente si abilitati cu atat creste si nivelul afacerii.

Ca fara organizare si disciplina personala rezultatele muncii  nu sunt constante si nici nu se ridica la nivelul asteptarilor.

Ca propria afacere iti poate da o enorma sursa de satisfactie si mandrie, insa vei fi responsabil sa asiguri capital si resurse umane pentru a asigura dezvoltarea.Risti  timp, bani, energie  si cariera.

Ca antreprenorul trebuie sa iti construiasca o retea larga de profesionisti care faciliteaza accesul catre persoanele care pot oferi consultanta, informatii si recomandari.

Ca e necesar sa te adaptezi la dinamica pietei si la schimbarile ce survin. Iar pentru asta ai nevoie de 3 abilitati : de a lua decizii rapide, capacitatea de a rezolva probleme si de invata din propriile greseli.

Ca antreprenorii gasesc solutii de creare si crestere a unei afaceri, exclusiv prin inteligenta, perseverenta si networking, niciodata prin “relatii” ori  coruptie. Ca sunt creatori de locuri de munca si platitori de taxe si modele pentru ceilalti.


Daca tot ce ai citit in acest articol ti s-a parut interesant si folositor, te invit sa-l distribui acum si prietenilor tai.

PS. In cazul in care esti déjà antreprenor te rog sa imi lasi mai jos un comentariu despre cum ai inceput tu afacerea si ce provocari ai intalnit.

Pe curand!





3 comentarii:

Da Marius Ghenea e foarte "inspirational"
Acuma ma chinui (e termenu corect) sa incep si eu o afacere un magazin online dar e cam complicat ajungand la mana distribuitorilor dragi din Ro ....

Te-ai gandit sa discuti cu potentiali furnizori din afara Romaniei? Cunosc persoane care au incheiat contracte cu firme din Europa, de exemplu, si au rezolvat aceasta problema. Multumesc pentru ca ma citesti si iti doresc mult succes!

Când solicitam un împrumut pentru a-mi cumpăra clădirea ca proprietar de mică afacere într-o situație dificilă, băncile convenționale au spus că nu mă pot ajuta. Firma de împrumuturi de la domnul Lee s-a așezat cu mine, a auzit situația mea și a decis că merit să risc. Aici suntem 5 ani mai târziu și tocmai mi-am reînnoit împrumutul pentru încă 7 ani. Nu aș fi putut cumpăra clădirea mea fără ajutorul împrumutului de la dl lee și voi fi dator pentru totdeauna cu ei pentru că mi-au dat o șansă când nimeni altcineva nu ar face-o. "Iată dl lee
adresa de e-mail de contact: 247officedept@gmail.com De asemenea, pe WhatsApp: + 1-989-394-3740 Așa că voi sfătui pe oricine care caută un împrumut să-l contacteze pe dl Lee pentru asistență cu finanțarea împrumuturilor.

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More