marți, 28 mai 2013

Poti apela la MEDIERE cand ai probleme cu creditele bancare

Asa cum iti spuneam in articolul precedent in cazul in care te afli intr-o disputa si ajungi la o intelegere prin mediere, exista cateva optiuni. In functie de situatie, intelegerea poate sa capete forma scrisa sau verbala. In cazul intelegerilor scrise, acordul are forta unui inscris sub semnatura privata. Partile pot sa considere suficienta aceasta forma  fara sa mai fie necesare alte formalitati. Daca obiectul sau subiectul acordului necesita o mai mare greutate, acesta  poate  fi supus verificarii si autentificarii unui notar public sau al unui judecator, care va consfinti printr-o hotarare intelegerea partilor. Recomand aceasta verificare de legalitate in cazul acordurilor care au ca obiect transferuri de proprietate, transcrierea acestora putandu-se face doar in baza unui act autentic sau in baza unei sentinte judecatoresti definitive si irevocabile.

Si totusi daca nu se ajunge la o intelegere in mediere…..
In situatia in care partile nu reusesc nici cum sa ajunga la o intelegere prin mediere, ele se pot adresa instantelor judecatoresti sau pot continua procesul, daca el a inceput anterior apelarii la un mediator. In ambele situatii, daca instanta solicita, partile vor trebui sa faca dovada ca au incercat o solutionare a disputei lor si la mediator.

Medierea este o procedura pe care o poti folosi in cazul disputei cu banca

Duminica am avut o discutie cu o prietena care are o problema cu banca de la care a contractat acum cativa ani un imprumut pentru o locuinta. Ea a solicitat in nenumarate randuri bancii eliminarea unor clauze abuzive din contract si pentru ca a fost refuzata de fiecare data, prietena mea si-a exprimat nemultumirea fata de tratamentul pe care institutia, prin reprezentantii ei,  l-a avut fata de ea ca si client. De aceea m-a intrebat daca  este posibila  medierea intre banci si clientii lor.

Desigur. Medierea este posibita in domeniul bancar, numai ca pana acuma reticenta si piedicile veneau din partea bancilor. Si asta datorita modului in care ele functioneaza intern cat si datorita formei contractelor, care nu se puteau negocia. Apoi, existenta clauzelor abuzive din contractele bancare, ofereau din start  bancii o pozitie  de superioritate, care nu era o buna premisa pentru o eventuala negociere sau renegociere.

Si totusi….

Schimbarile din ultima perioada, eliminarea unor clauze din contracte, caderea economiei, optiunile tot mai restranse in mediul economic si lipsa lichiditatilor de pe piata, au condus inevitabil la o abordare mai flexibila in relatia cu clientii lor din partea institutiilor bancare.
Exista deja un curent de opinie, datorita ultimelor modificari legislative, conform caruia si bancile incep sa aiba o mai mare deschidere spre mediere. Din informatiile pe care le detin stiu ca Banca Transilvania si CEC Bank au apelat pana acum la procedura medierii . Acest lucru imi spune ca exista  o schimbare de optica cu privire la clientii bancii care au  probleme in derularea creditelor,  ceea ce in opinia mea, este un lucru pozitiv, atat pentru banca cat si pentru clientii ei.

Asadar,  procedura informarii obligatorii cu privire la mediere a fost gandita pentru a da posibilitatea tuturor celor interesati, inclusiv profesiilor juridice, de a afla tocmai de la cei autorizati, adica mediatorii, informatii corecte si transparente.
Asa cum stii in luarea unei decizii, informatiile sunt elementul cel mai important, iar prin procedura informarii prealabile GRATUITE, tu ai  acum posibilitatea sa iei decizii in cunostinta de cauza. Pentru ca in acest fel responsabilitatea deciziei cade in sarcina ta si nu mai este pasata altcuiva, de exemplu unei instante.

Ceea ce vreau sa mai subliniez este ca procedura informarii cu privire la mediere nu restrictioneaza accesul la justitie, ci da posibilitatea celor care vin in informare sa aleaga modul in care isi vor solutiona disputa, lucru care era aproape imposibil pana acum.

P.S:  Daca ai intrebari si nelamuriri cu privire la mediere te invit sa mi le expui iar eu iti voi raspunde in cel mai scurt timp.

Si daca informatiile din articol iti sunt de folos sau crezi ca pot fi de folos si altora te rog sa-l distribui.
Iti multumesc ca ma citesti,
Pe curand!


3 comentarii:

Interesante si utile informatii oferiti in articol. E un inceput bun pentru dumneavoastra cat si pentru medierea din tara noastra, caruia eu, nu i-am acordat prea mult credit pana acum.

daniel oprea

Buna dimineata

Ma bucur ca ati gasit informatii utile in articolul meu si va astept cu feedbak de fiecare data atunci cind considerati de cuviinta.Opiniile cititorilor mei ma ajuta foarte mult si ma motiveaza.

Va multumesc si va doresc o zi excelenta!

Când solicitam un împrumut pentru a-mi cumpăra clădirea ca proprietar de mică afacere într-o situație dificilă, băncile convenționale au spus că nu mă pot ajuta. Firma de împrumuturi de la domnul Lee s-a așezat cu mine, a auzit situația mea și a decis că merit să risc. Aici suntem 5 ani mai târziu și tocmai mi-am reînnoit împrumutul pentru încă 7 ani. Nu aș fi putut cumpăra clădirea mea fără ajutorul împrumutului de la dl lee și voi fi dator pentru totdeauna cu ei pentru că mi-au dat o șansă când nimeni altcineva nu ar face-o. "Iată dl lee
adresa de e-mail de contact: 247officedept@gmail.com De asemenea, pe WhatsApp: + 1-989-394-3740 Așa că voi sfătui pe oricine care caută un împrumut să-l contacteze pe dl Lee pentru asistență cu finanțarea împrumuturilor.

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More